Mercedes-Benz GLE Türkiye'de

En son 2018 yılında getirilen Merdedes-Benz GLE Serisi, kıtalararası bir yolculuktan sonra Türkiye’ye merhaba dedi. Amerika’da üretildiğinden ilave % 50 gümrük vergisine karşın, 2.0 litre dizel motorla bir alt ÖTV vergi dilimine girdiği için fiyatı çok yükselmedi!

2019 yılında gelen 3 adet sayılmazsa en son 2018 yılında Türkiye’de satılan Mercedes-Benz GLE Serisi tekrardan ülkemize merhaba dedi. 2018'de de zaten 21 adet satmıştı. Çünkü o dönem getirilen araçlar 3.0 litre motora sahipti ve % 220 ÖTV diliminde yer alıyordu. Şu an gelen modelde ise 1.993 cc dizel bir motor yer alıyor ve ÖTV vergi dilimi % 150 oranında. Ancak Amerika’dan Türkiye’ye gelirken fiyatı 5 katına çıkıyor. Nasıl mı?

Araç Amerika’dan “100” birim fiyatla yola çıkmış olsun. Buna ilk önce % 10 gümrük vergisi ve üzerine % 50 ilave gümrük vergisi eklenirse ülkemize 165 birim fiyattan girmiş oluyor. Bunun üzerine ilk önce % 150 ÖTV ekleniyor: Böylece aracın fiyatı 412,5 birime çıkıyor. Nihayetinde hepsinin üzerine % 20 de KDV gelince totalde 495 birime fırlıyor fiyat. Yani yedek lastiği de sayarsak; beş lastikten biri sizin, 4'ü ise devletin oluyor!

Amerika'da 5'te 1 fiyatına!

Zaten aracın Amerika’daki fiyatına bakarsanız 71.000 USD civarı olduğunu göreceksiniz. Türkiye’deki 11.013.100 TL’lik fiyatı çevirirsek  365.000 USD çıkıyor. 71.000*5=355.000 USD. 10.000 USD de nakliye masrafları. Aynı araç Almanya’da ne kadara satılıyor diye araştırdık. Bu sefer karşımıza 79.500 Euro’dan başlayan fiyatlar çıktı. (Türkiye’de “O” fiyata 1.5 benzinli motorlu Mercedes-Benz GLC modelini alabilirsiniz ancak!)

Fakat rakipleri ile kıyaslandığında satılacağı şüphe götürmez. Çünkü Land Rover Range Rover Sport modelinin fiyatı 13.911.000 TL civarına kadar çıkıyor. Porsche Cayenne ise 13.560.000 TL fiyata sahip. BMW X7 fiyatı ise 19.480.000 TL’ye kadar gidiyor. En düşük fiyat olarak Volvo XC90 modeli, 6.268.000 TL ile dikkatleri çekiyor. Yani tüm bu modellerin arasında yeni Mercedes-Benz GLE modelinin taliplileri olcaktır diye düşünüyoruz.

O "C" sütunu yok mu?

Mercedes-Benz GLE’nin rakiplerine bakarsanız performasın ön planda olduğunu görüyorsunuz. Ancak 2.0 dizel bir ünitenin bulunduğu 2.260 kg ağrılığındaki yeni GLE’nin 0-100 km/s hızlanması 6,9 saniye ile iyi bile sayılır. Bu performansa göre dizel olmasından kaynaklı olarak rakiplerinden çok daha düşük tüketim değeri ile ön plana çıkıyor. Yedek 9 lt depo hariç 85 litrelik depo ile 1.000 km’yi geçmek çok da zor gözükmüyor.

3.0 litre motorlu rakiplerine göre 19.553 TL olan MTV’si de bir avantaj sayılabilir. Fakat tasarım olarak bir kaç şey söylemek gerekiyor. Aracın ön tasarımı güncellendi, arka tasarımı elektrikli modellere benzer şekilde daha sportif görünüyor. Ancak C sütunu maalesef eski bir tasarım izlenimi veriyor. Bir de iç mekana gözlerin alışması için zaman gerekiyor. Diğer Mercedes-Benz modellerine göre daha büyük hatlara sahip. Neyse, alanlar düşünsün!



Haber tarihi: 20 / 01 / 2024






Önceki: TOGG T10F tanıtıldı
Sonraki: Otomobil alan zarar etti!