Büyüyen ızgarasından dolayı ilk etapta Çin’de üretilen yeni bir model havası veren yeni Nissan Qashqai, vitrine çıkmış bulunuyor. Chery Omoda 5 ve Hyundai Tucson’a benzeyen ön tarafı ile kimileri biraz mesafeli durabilir bu tasarım diline. Ancak bizim dikkat çekmek istediğimiz ise bu 3. nesil Nissan Qashqai’nin neden daha az sattığı?
Nissan Qashqai, sınıfının öncülerinden bir model olarak Türkiye’de de kabul gören bir araçtı. Şimdiye kadar 1.3 milyon adet üretildi ve bunun 350.000 adedi son nesildi. 3. kuşak Qashqai, 2021'de üretilmeye başlanmıştı ve 3 yıl sonra makyajlandı. Uzunluğu 4.425 mm, genişliği 1.835 mm, yüksekliği 1.625 mm ve dingil mesafesi 2.665 mm olan yen Qashqai’nin boyutlarının değişmediği anlaşılıyor. Teknolojik olarak iyileştirmeler yapılmış.
Yeni Qashqai’nin motor seçenek-leri de aynı kalmış. 1.3 DIG-T motor 158 HP güç ve 270 Nm tork sağlıyor. Bu motorla Qashqai 0-100 km/s hızlanmasını 9,2 saniyeden tamamlıyor. e-Power Qashqai’de ise 140 kW (190 HP) gücünde 350 Nm tork sağlayan elektrikli bir ünite yer alacak. Jeneratör görevi görecek olan ünite ise 1.497 cc hacminde ve benzinli olacak. Qashqai e-Power, 0'dan 100 km/s 7,9 saniyede ulaşıyor ve son hızı 170 km/s.
Tablodan da anlaşılacağı gibi 2. nesil Qashqai’nin 2013 yılından itibaren satışlarının hız kazandığını görüyoruz. Ancak bu 2. neslin sa-tışı 2020 sonuna kadar devam edince ister istemez satışları yavaşladı. 3. nesil Qashqai ise 2021 ve 2022'de istenen başarıyı yakalayamadı. Hatta bu yüzden Nissan Türkiye üst yönetiminde değişikliğe bile gidildi. Otomobilin “yok” sattığı 2023'te ise 16.993 adetlik satış elde edildi. Bakalım makyajlı Qashqai ne yapacak?
Haber tarihi: 22 / 04 / 2024