BMW

Plug-in Hybrid otomobillerle ilgili vergi düzenlemesi Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Motor hacmi 1.6 litre altı, CO2 emisyonu 25 g/km’den düşük, elektrikli menzili 70 km üstünde ve vergisiz fiyatı da 1.350.000 TL’nin altındaysa ÖTV oranı % 80'den % 30'a düşüyor. Bu kapsama giren sadece BYD Seal-U DMi modeli var zannediliyor ancak; Kia Sportage modeli de bu kapsama girebilir. Alfa Romeo Tonale ise 1 g/km ile saf dışı kalıyor.

Avrupa’da BMW 520i modeli 1.998 cc hacminde benzinli bir motora sahipken, Türkiye’de ise BMW 520i modeli 1.597 cc hacminde benzinli mild-hibrit bir üniteyle satılmaya başlandı. Luxury Line versiyonunun fiyatı 4.384.600 TL olarak açıklandı. Bu da elektrikli versiyondan 230.000 TL pahalı iken, dizel versiyondan ise 1.665.000 TL daha düşük anlamına geliyor!

F70 kodlu BMW 1 Serisi vitrine çıktı. İlk bakışta fazla bir değişim olmadığı düşünülse bile öyle değil. Boyutları değişen ve 4,2 cm uzayan yeni BMW 1 Serisi’nde ön tampon ve farlar otomobilin albenisini artırmış. Ancak BMW tasarımcıları arka stoplarda yeni bir dizayn denemişler ve stopların ortasında bir çıkıntıya yer vermişler. Bakalım beğenecek misiniz?

BMW markası premium kiralama sektöründe yıllardır faaliyet gösteriyor. Geçen yıla kadar 24 aylık ortalama kira süresi belirlerken bu sene ise süre 12 aya indirildi. Ancak bazı araçların 24 aylık kirası şu anki sıfır fiyatını yakalıyor. Yani elinizdeki para ile sıfır BMW mi almak daha mantıklı, yoksa paranızı değerlendirip kiralamak mı?

Daha önce BMW i5 modelinin % 40 ÖTV dilimine girmesi için Türkiye’ye eDrive 160 kW versiyonu getirilmişti. Şimdi ise i5 xDrive 290 kW seçeneği de getirilmeye baş-landı. Vergi sisteminden dolayı M60 xDrive versiyonun da ÖTV’si % 60. Dolayısıyla 1.500.000 TL daha fazla verip i5 xDrive mı almalı, yoksa i5 xDrive40 mı almalı?

Şubat ayının ilk haftası 1.5 L benzinli-hibrit BMW X2'i Türkiye’de satışa sunulmuştu. Şimdi ise elektrikli BMW iX2 vitrine çıktı. 150 kW güç ünitesinin yer aldığı BMW iX2 eDrive20 modeli, % 40 ÖTV diliminde olduğu için fiyatı benzinli versiyona göre 581.000 TL daha düşük!

İlk kez 2018 yılında yollara merhaba diyen F39 kodlu BMW X2'nin tamamen yenilenmiş versiyonu Ekim 2023 tarihinde gün yüzüne çıkmıştı. İlk kez Japonya Otomobil Fuarı’nda sergilenen yeni X2, “daha” coupe  tasarımı ile dikkat çekerken şimdilik 1.5 L benzinli-hibrit versiyonu Türkiye’de satışa sunuldu. Elektrikli iX2 sonra gelecek!

BMW markası, elektrikli iX1'in giriş seviyesi eDrive20 versiyonunu Türkiye’de satışa sundu. Ancak (aynı Mercedes-Benz EQA’da olduğu gibi) “ucuza” satmak istemediği için aracı % 40 vergi dilimine girecek şekilde fiyatlandırdı. 150 kW’lık BMW iX1, eğer 52.000 TL daha düşük liste fiyatına sahip olsaydı, anahtar teslim 1.914.000 TL’den satışa sunulabilirdi.

2024 Motorlu Taşıtlar Vergisi’nin açıklanmasıyla birlikte gözler elektrikli otomobillere çevirildi. Yeniden değerleme oranı olan % 58,46'ya göre en düşük MTV 1.008 TL olacak. 4x4 TOGG’un ödeyeceği yıllık MTV’nin 40 bin TL’yi aşması dikkatlerden kaçmadı! Bu arada elektrikli araçların MTV’si, normal motorlu araçların dörtte biri olarak hesaplanıyor!

Motorlu Taşıtlar Vergisi yeniden değerleme oranı kadar, yani % 58,46 seviyesinde artırılıp Resmi Gazete’de yayımlanarak 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yürürlüğe giriyor. Sıfır otomobillerde en düşük vergi 4.032 TL olurken, BMW M8 Coupe modeli ise 160.285 TL Motorlu Taşıtlar Vergisi ödeyecek.

Diğer markalar dizel motorlu versiyonları rafa kaldırırken BMW ise tam tersi 2023 model yılında getirmediği dizel motorlu 5 Serisi’nin yeni versiyonunu şimdilik sadece dizel motorla piyasaya sundu. Fiyatı güncel 2.0 lt motorlu benzinli 5 Serisine göre 700.000 TL daha ucuz. Tamamen elektrikli olan BMW i5 modelini almak için 1-2 ay daha beklemek gerekiyor!

BMW X2'nin tamamen yenilenmiş versiyonu karşınızda. İlk olarak insanların Japonya Otomobil Fuarı’nda görebileceği yeni X2, “daha” coupe tasarımı ve tamamen elektrikli seçeneği ile dikkat çekecek!

Yeni BMW 5 Serisi Sedan, tamamen elektrikli i5 modelinden mild-hibrit modellerine kadar tüm versiyonlarında elektrikli tahrik sistemini sunmaya başladı. 8. nesil BMW 5 Serisi, plug-in hibrit seçeneği ile performanslı bir sürüş ve ekonomi vaadediyor!