CHERY

Türkiye’de piyasaya girdiğinden bu tarafa büyük bir taleple karşılaşan Chery modellerinin donanım seviyesi değişerek fiyatları da arttı. Artık Tiggo7 ve Tiggo8 modellerinin sonuna “MAX” gelirken, Omoda5'in sonuna ise “PRO” eki geldi. Donanım isimleri de değişti ve bu eki getirmenin bedeli 200.000 TL civarında oldu.

Şimdi bu adım yerli sanayiye destek mi olur, yoksa otomobil almaya köstek mi olur bir düşünmek lazım! Gümrük vergisini artırarak Çinli markaları Türkiye’de üretime zorlamak ne kadar başarılı olur? Çünkü Chery ve BYD Avrupa’da üretim yapmak için çalışmalara başladılar bile. Yani en geç bir yıl sonra oradan gümrük vergisiz otomobiller gelmeye başlayacak zaten!

Ocak ayından itibaren fiyatı 1.591.255 TL’nin altındaki otomobiller zaten ÖTV muafiyeti kapsamında alınabiliyor. Ancak bizim dikkatinizi çekeceğimiz konu; sınırı geçip de indirim yapılan modeller. Örneğin liste fiyatı 1.976.500 TL olan Peugeot 1.5 BlueHDi 130 HP Active Prime EAT8 modeline, 385.300 TL indirimle 884.000 TL’den sahip olabilirsiniz!

ÖTV muafiyetli araç alma sınırı 2023 yılı için 1.004.200 TL idi. 2024 yılına girildiğinde bu rakamın yükseltimesi beklentisi içerisinde insanlar. Ancak Chery, yeni yılı beklemeden iki modelinde özel indirim yaparak araçları ÖTV muafiyeti kapsamına aldı. Örneğin Tiggo7 Pro’yu 557.000 TL’ye alma şansınız var.

Türkiye pazarına İtalyan menşeili ancak Çin üretimi SWM markası da giriş yaptı. Türkiye distribütörü Rus Atmo Group şirketi. Yani anlayacağınız uluslararası bir organizasyon. İlk etapta SWM G01 ve G01F modelleri getirilecek. G01 modelinin fiyatı 922.000 TL gibi iddialı bir rakama sahip. Modifiye sevenlerin tercihi ise sportif ayrıntılarıyla dikkat çeken G01F modeli olacaktır!

Avrupalı üreticiler hala otomobil getirmemekte direne dursun, Çinli Chery tüm alışkanlıkları altüst ederek listenin tepesine konuşlandı. Diğer bayiler “Elimizde otomobil yok, bugün git 3 ay sonra gel!” demeye devam etsinler, kaybeden onlar olurlar!