İşte Renault Kardian

Özellikle Güney Amerika için düşünülen Renault’nun ekonomik SUV tarzı aracı Kardian’ın dünya lansmanı Brezilya’nın Rio De Janerio kentinde gerçekleştirildi. Dacia Sandero Stepway’e fazlasıyla benzeyen Kardian, Renault’nun DW23 kodlu ıslak çift kavramalı otomatik şanzımanını kullanan ilk model olacak.

Artık dünyada ulaşılabilir, uygun fiyatlı otomobillerin önemi daha da artmaya başladı. Bunu daha önce Dacia modelleri ile sağlamaya çalışan Renault, Güney Amerika gibi pazarlarda gücünü artırmak için bizzat kendisi sahneye çıkarak etkin bir rol üstlendi. Bunun ilk göstergesi olarak o bölgelere has tasarladığı Kardian modelini Rio De Janerio’da tanıtarak konuya verdiği önemi göstermiş oldu. Kardian, sağlam ve dinamik bir SUV iddiasında.

"Alakart" bir platform

Renault'nun yeni marka kimliğini sergileyen ilk uluslararası araç olan Kardian, dünyanın 4 bölgesine de hitap eden modüler yeni bir platform üzerine geliştirildi. Latin Amerika, Türkiye, Güney Afrika ve Hindistan pazarları göz önünde bulundurularak Renault Grubu, "alakart" araçların tasarımı ve yapımı için temel sağlayan benzersiz bir modüler platform geliştirdi.

Bu platformun sunduğu yüksek esneklik derecesi sayesinde uzunlukları 4.-5 m  arasında değişen ve B segmenti bir SUV’den Pick-up’a kadar değişik türde araçlar üretilecek. Bu platformda 2.6-3.0 metre dingil mesafesine sahip 4 farklı seçenek olacak. Ayrıca arka tekerlekten sonra da 3 farklı uzunlukta araç üretilebilecek. Yani bir kombinasyon yapsak; 4 farklı uzunluk, 4 farklı dingil mesafesi ve 3 farklı arka kısım derken; 48 farklı araç üretilebilecek. Bu da Renault’ya üretim maliyeti açısından büyük avantajlar getirecek.

4,12 m uzunluğunda bir SUV

Renault Kardian'ın tasarımı, keskin çizgileri yuvarlak şekillerle birleştirerek markanın yeni görsel kimliğinin temel unsurlarını gösteriyor. Sandero Stepway’in neredeyse aynısı diyebileceğimiz tavan rayları ve arka kapı tasarımı gözlerden kaçmıyor. Karidan’ın uzunluğu 4,12 m, genişliği 1.75 m ve yüksekliği ise 1.54 m. 2.6 m geniş bir dingil mesafesine sahip Kardian’ın ön yaklaşma açısı 20, arka uzaklaşma açısı ise 36 derece olarak açıklanıyor.

410 litrelik  bagaj hacmi B segmentindeki bir araç için çok iyi sayılır. İç mekan aslında çok modern sayılmaz ama fonksiyonel diyebiliriz. Vitesi kolayca değiştirmeye yarayan “e-shifter”ın hem kullanımı kolay hem de yerden tasarruf sağlıyor. Göstergeler dijital fakat 8 inçlik multimedya ekranı biraz küçük. Kardian’ın dışarıdan bakıldığında bir çok tarafı Sandero’ya benzetilebilir ancak; Renault’nun yeni motor ve şanzımanı ülke kez bu araçta kullanılıyor.

Tamamen yeni motor: 1.0 lt, 125 HP

Kardian’da Renault’nun yeni geliştirdiği 3 silindirli, 1.0 litre turbo şarjlı 125 HP gücünde 220 Nm torka sahip benzinli bir motor kullanılacak. Verimli Çift Kavrama (EDC) şanzıman, debriyajın soğutulmasını optimize etmek ve kullanım ömrünü uzatmak için ıslak çift kavrama teknolojisini kullanıyor. Teknik adı DW23 olan bu şanzıman, Latin Amerika pazarlarında ilk çıkışını yaparak dünyada bir ilk olacak. Fiyatı ise henüz açıklanmadı.


Haber tarihi: 26 / 10 / 2023

Etiketler: Renault Kardian 






Önceki: Çinli Nio, Alman Audi'yi korkuttu
Sonraki: Renault Niagara Concept