Citroen e-C3 855.000 TL?

Stellantis, Çin'den gelen “akımla” rekabet etmek için uygun fiyatlı platformdaki EV'lerin ilki olan Citroen e-C3'ü açıkladı. Fiyatı 23.300 Euro olan e-C3'ün 19.990 Euro’luk, menzili 200 km olan versiyonu da olacak. Peki neden Citroen yetkilileri uygun fiyatlı elektrikli Dacia Spring’i rakip olarak görmüyorlar?

Stellantis otomobil grubunun bir parçası olan Citroën'in B segmenti temsilcisi C3 modelinin elektrikli versiyonu, Slovakya'da monte edilecek ve 2024'ün ikinci çeyreğinde piyasaya sürülecek. Citroen Genel Müdürü Thierry Koskas gazetecilere verdiği demeçte, "Bu, Citroën markası için en az 10 yıl içindeki en önemli lansmanı" dedi. e-C3,  Çin'den ithal edilen daha ucuz LFP pil teknolojisini kullanan 320 km (199 mil) bir menzile sahip.

Koskas, 2025'in başında 200 km'lik daha düşük bir  menzille 19.990 Euro ile daha ucuz bir elektrikli C3 planladıklarını söyledi. Maliyetleri düşürmek için Stellantis, grubun geliştirmekte olduğu dört EV platformundan farklı olarak Hindistan'da kullanılan basitleştirilmiş "Akıllı otomobil" platformunu kullanacak. Stellantis, muhtemelen bir sonraki FiatPanda da dahil olmak üzere bu platformda markaları arasında yedi modeli üretmeyi planlıyor.

5,6 milyondan fazla sattı

Citroën'in C3, geçen yıl Avrupa'daki şehir içi otomobil pazarının % 11'ini oluşturmuştu. Modelin 2002'deki ilk neslinden bu yana 5,6 milyondan fazla satıldığını da belirtelim. Citroen  e-C3'teki motor 83 kW, yani 113 HP gücünde. 44 kWh’lık batarya ile 320 km menzil vaad ediliyor. 100 kW DC şarj ünitesinde 26 dakikada % 20'den % 80'e dolum yapılabiliyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 11 saniye ve maksimum hızı da 135 km/s.

Şimdi bu genel bilgilerden sonra bizim merk ettiğimiz konu Citroen e-C3'ün rakipleri hangi otomobiller? Ekonomiklik anlamında Dacia Spring mi? Yoksa aynı gurubun bir diğer modeli Jeep Avenger mı? Citroen yetkilileri Dacia Spring’in e-C3'ten farklı bir klasmanda olduğunu belirtiyorlar. Fakat Dacia Spring Türkiye’de 969.000 TL’den satılırken, Citroen Türkiye yetkilileri şu an e-C3 gelse 855.000 TL’ye satılırdı diyorlar. Avenger’ın fiyatı ise 1.564.000 TL.

Spring ile Avenger arası bir yerde!

Bu durumda soracağımız soru şu: Türkiye’de e-C3'ten daha pahalı satılan Dacia Spring nasıl olur da rakibi olmaz? Dacia Spring’in Fransa satış fiyatlarına baktığımız zaman ortalama 20.000 Euro civarında olduğunu görüyoruz. Dacia Spring, e-C3'ten 30 cm civarı daha kısa, motor gücü ise 48 HP daha az ve menzili de 220 km. Yani, bu özelliklere baktığımız zaman e-C3 modelinin çok daha avantajlı olduğu ortaya çıkıyor, bu yüzden rakibi olmayabilir!

Peki grubun bir diğer markası Jeep Avenger Electric ile kıyaslayabilir miyiz? Hem e-C3 hem de Avenger’un uzunluğu 4.08 metre. Yani aynı boyuttalar ve tasarım olarak da birbirine benzerler. Jeep Avenger’da 115 kW yani 156 HP’lik güçlü bir motor yer alıyor ve menzili 550 km’ye kadar varıyor. Fransa’da 39.000 Euro’ya satılan Jeep Avenger, Türkiye’de 1.564.000 TL’lik etikete sahip. Yani Avenger e-C3'e göre pahalı. Siz olsanız hangisini alırdınız?





Haber tarihi: 28 / 10 / 2023






Önceki: Karşınızda Zeekr 001FR
Sonraki: Honda özüne mi dönüyor?