BYD

Plug-in Hybrid otomobillerle ilgili vergi düzenlemesi Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Motor hacmi 1.6 litre altı, CO2 emisyonu 25 g/km’den düşük, elektrikli menzili 70 km üstünde ve vergisiz fiyatı da 1.350.000 TL’nin altındaysa ÖTV oranı % 80'den % 30'a düşüyor. Bu kapsama giren sadece BYD Seal-U DMi modeli var zannediliyor ancak; Kia Sportage modeli de bu kapsama girebilir. Alfa Romeo Tonale ise 1 g/km ile saf dışı kalıyor.

Şimdi bu adım yerli sanayiye destek mi olur, yoksa otomobil almaya köstek mi olur bir düşünmek lazım! Gümrük vergisini artırarak Çinli markaları Türkiye’de üretime zorlamak ne kadar başarılı olur? Çünkü Chery ve BYD Avrupa’da üretim yapmak için çalışmalara başladılar bile. Yani en geç bir yıl sonra oradan gümrük vergisiz otomobiller gelmeye başlayacak zaten!

Mercedes-Benz’in ikonik arazi aracı G Serisi’nin elektrikli versiyonu Çin’de gün yüzüne çıktı. 4 elektrik motoru olan G 580 EQ modelinin isimlendirme şekli de değişti ve EQ harflerinin sonuna G harfi getirilmedi. 588 HP güce sahip aracın torku ise 1.164 Nm. Ancak bizi daha çok ilgilendiren konu ise Türkiye’de muadili G Serisi’nin yarı fiyatına satılacak olması.

BYD Seal U DM-i modeli Türkiye’de fiyatı uygun Plug-in hibrit olarak piyasaya hızlı bir giriş yaptı. Çin’den gelen elektrikli otomobiller mevzuata takılınca BYD de elektrikli Seal U yerine 1.5 L benzinli Plug-in hibrit versiyonunu getirmiş oldu. Güçlü bir elektrikli motoru var ancak; 1.5 benzinli motorun 97 HP’lik gücü biraz düşündürücü.

Çinli otomobil markaları bu aralar biraz fazla heyecanlı. Çünkü 27 Kasım 2023 Pazartesi açıklanan “Car of The Year 2024” listesine 2 adet Çin menşeili otomobil kaldı. Biri BYD Seal, diğeri ise Çin üretimi Volvo EX30. Bakalım Avrupalı gazetecilerden oluşan 59 kişilik jüri üyeleri, tercihlerini bir Çinli otomobileden yana kullanacaklar mı?

“Bugün, Yarın, Daima!” mottosuyla Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanan BYD markası şimdiden çıtayı yükseltmişe benziyor. 2 haftada 12.000 adet talep geldiğini belirten BYD, Çin’de liderken, tüm dünyada Ağustos ayında Hyundai’yi de geçerek 4. oldu.

Dünyanın en çok elektrikli otomobil satan markası olan BYD, bu ayın sonundan itibaren Türkyie’de de satışlara başlıyor. BYD’nin Türkiye Genel Müdürü İsmail Güler, yıl sonuna kadar 1.500 adet Atto 3 satmayı planladıklarını söyledi. Baya iddialılar yani!