Stellantis grubuna geçmesinden bu yana Alfa Romeo’nun ciddi bir atak içerisinde olduğu şüphe götürmez. Ancak Stellantis ile İtalya hükümetinin yıldızları pek barışmıyor. Menfaatler çakışınca Alfa Romeo cephesinde ilginç bir gelişme yaşandı ve yeni B-SUV segmenti temsilcisi Alfa Romeo Milano’nun ismi “Junior” olarak değiştirildi.

Eski Opel Frontera bu yeni Frontera’yı görse ne derdi acaba? Bundan 33 yıl önce Off-Road aracı olarak yollara çıkan Frontera, 2024 yılında B-SUV ve Citroen C3 Aircross kopyası olarak karşımıza çıktı. Çıktı çıkmasına da, ne o eski görünümünden bir eser var, ne de Off-Road kabiliyetinden. Halbuki yeni Frontera, tıpkı 2024 Toyota 4Runner gibi güncellenerek tekrar yollara çıkabilirdi.

Büyüyen ızgarasından dolayı ilk etapta Çin’de üretilen yeni bir model havası veren yeni Nissan Qashqai, vitrine çıkmış bulunuyor. Chery Omoda 5 ve Hyundai Tucson’a benzeyen ön tarafı ile kimileri biraz mesafeli durabilir bu tasarım diline. Ancak bizim dikkat çekmek istediğimiz ise bu 3. nesil Nissan Qashqai’nin neden daha az sattığı?

Eğer otomobili ihtiyacınız için değil de kar etmek amaçlı aldıysanız size kötü bir haberimiz var: Zarardasınız! Ocak ayındaki haberimizde bunu tablolarla ayrıntılı bir şekilde anlatmıştık. Şimdi üzerinden 3 ay geçti. Yine aynı tablodan hareketle bir araştırma daha yaptık. Bakalım ne durumdayız?

Demek ki neymiş? Fiyatı düşük kalınca prestij kaybı olmuyormuş. Bunu Tesla markası yaptığı hamleyle ispatlayacak! Mercedes-Benz ve BMW ısrarla elektrikli otomobillerini % 40 ÖTV dilimine sokmaya çalışırken ters hamle Tesla’dan geldi. İşin açıkcası piyasa biraz karışacak. Şimdi Mercedes-Benz ve BMW düşünsün!

Tesla’nın son hamlesinden sonra elektrikli otomobil piyasasında kartlar yeniden dağıtılıyor ve oyun yeniden başlıyor. Şimdi bütün firmalar bu hafta sonunu “brain storming” ile geçirecekler. Özellikle pazarlama departmanındaki çalışanların pazartesi günü toplantıya “bir” fikirle gelmeleri gerekiyor. Yoksa işleri biraz zor!

Bu aralar gündemden düşmeyen Mercedes-Benz EQS, küçük bir makyaja uğradı. Mercedes-Benz’in elektrikli modelleri tekrar gözden geçirmesine bile neden olan EQS modelinin Amerika piyasasındaki 2. el değer kaybı % 45'e çıkmış bulunuyor. İşte Mercedes-Benz’in elektrikle imtihanı!

Daha önce BMW i5 modelinin % 40 ÖTV dilimine girmesi için Türkiye’ye eDrive 160 kW versiyonu getirilmişti. Şimdi ise i5 xDrive 290 kW seçeneği de getirilmeye baş-landı. Vergi sisteminden dolayı M60 xDrive versiyonun da ÖTV’si % 60. Dolayısıyla 1.500.000 TL daha fazla verip i5 xDrive mı almalı, yoksa i5 xDrive40 mı almalı?

BYD Seal U DM-i modeli Türkiye’de fiyatı uygun Plug-in hibrit olarak piyasaya hızlı bir giriş yaptı. Çin’den gelen elektrikli otomobiller mevzuata takılınca BYD de elektrikli Seal U yerine 1.5 L benzinli Plug-in hibrit versiyonunu getirmiş oldu. Güçlü bir elektrikli motoru var ancak; 1.5 benzinli motorun 97 HP’lik gücü biraz düşündürücü.

Yeni VW Tiguan oldukça iddialı bir fiyattan piyasadaki yerini aldı. Daha önceki izlenimlere göre yeni Tiguan’ın fiyatının % 7-10 civarı artacağını öngörmüştük ancak; Volkswagen bir sürpriz yaparak fiyatları aşağı çekmiş görünüyor. Şimdilik sadece 1.5 eTSI motor versiyonu getirilecek. İlerleyen zamanlarda 2.0 TDI da getirilebilir.

Renault Captur yaz aylarına makyaj operasyonu ile girmeye hazırlanıyor. Clio modelinden sonra Captur modelini de güncellemek isteyen Renault, henüz ülkemizde satılmayan tamamen elektrikli Scenic E-Tech modeline benzer bir ön tasarım gerçekleştirmiş.

Tamamen yenilenen Volkswagen Tiguan oldukça dinamik ve sportif hatlarla, tasarım çizgileri olarak elektrikli modellerle geleneksel motorlu modeller birbirine yaklaştırdı. Şimdi bu yeni VW Tiguan Türkiye yollarına merhaba dedi ve Mart ayında 14 adet getirildi. Bu günlerde Çeşme’de basın lansmanı yapılan modelin  fiyatı haberini hazırladığımız sırada henüz açıklanmadı.

Yılın ilk üç ayını otomobil satışlarında rekorlarla geçirdik. Seçimden sonra “Dolar yükselir!” düşüncesi ve dolayısıyla otomobil fiyatlarının artacak endişesi insanları alıma yöneltti. Mart ayında 25.605 adedi yerli, 61.466 adedi ise ithal olmak üzere toplam 87.071 adet otomobil satıldı. Şimdi bu fiyatlar “fırlayacak” depresyonunu atlattık. Bakalım Nisan’dan sonra piyasa nasıl olacak?

İlk etapta Kasım 2023'de ön siparişe açılacağı duyurulan ancak; çıkan yeni yönetmelik dolayısıyla Çin’de üretildiği için Türkiye’ye getirilmesi askıya alınan Volvo EX30 modelinden Mart ayında test amaçlı 2 adet getirildi. Avrupa’da 36.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla alınabilen Volvo EX30'un Türkiye fiyatı ise henüz açıklanmadı.

İlk bakışta salt klasik bir aile otomobili gibi görünen Peugeot 5008, tamamen yenilendi ve çok daha sportif ve dinamik bir hava kazandı. Kardeşi yeni 3008 ile aynı tasarım dilini kullanan yeni 5008'de ilk etapta 3 adet elektrikli ve 2 adet benzinli seçenekler yer alacak!

Yeni model yılına girdiğimiz şu günlerde otomobil fiyatlarında artışlar olmaya başladı. 2023 model otomobillerin maliyetleri daha düşük olduğundan ve kur arttığı için 2024 model otomobiller daha yüksek maliyetle getirildiğinden dolayı fiyatlar “mecburen” yükseliyor!

Porsche Macan’da kullanılan Premium Platform Electric (PPE) platformunu temel alan Audi Q6 e-tron’un lansmanı gerçekleştirildi. Hızlı şarj için 800 Voltluk bir mimariyle sahip Q6 e-tron, Q4 e-tron ile Q8 e-tron arasında yer alıyor ve Almanya fiyatı 74.700 Euro.

Geçtiğimiz haftalarda yeni Peugeot 3008 modelinin Fransa’da test sürüşü gerçekleştirilmişti. 2024 yaz aylarına doğru bu yeni aracın Türkiye’de de satışa sunulacağı açıklandı. Ancak bizim dikkat çekeceğimiz nokta bu yeni 3008'in şu an piyasada olan 3008'den çok farklı olduğu ve bunun bir dezavantaj olup olmayacağı!

Kısa süre önce küçük bir makyaj operasyonundan geçen Scala ve Kamiq modellerinin Türkiye’de satışına başlandı. 2024 yılı için Kamiq modelinden 8.000 adet, Scala modelinden ise 4.000 adet satılması planlanıyor. Her ikisinde de 1.0 115 HP ve 1.5 150 HP üniteler var.

Skoda markası da ekonomik fiyatlı elektrikli bir otomobil için kolları sıvamış durumda. İlk görsellere göre B segmenti şık tasarımlı ve birçok yeni teknolojik özellikleri barındıran bir otomobille karşı karşıyayız. Yine gelenek bozulmadı ve Skoda’nın bu SUV’unun da sonu “Q”: EPIQ